2011. február 5., szombat

A meditálók dilemmája

Azok akik elkezdenek ismerkedni a sahaja jóga meditációval, akár így az interneten keresztül, akár a konkrét programokon, mindannyian szembesülnek egy dilemával, egy igazán lényeges kérdéssel! Van akiben ez erősebben jelentkezik, van akiben gyengébben, de senki nem fog emellett a kérdés mellett passzívan elmenni! Vannak akiket vonz, vannak akiket taszít. Vannak kétségek és kérdések, öröm, megnyugvás, félelem, tehát sok minden átfut az emberben, és van amikor ez bizony hónapokig is zajlik, de nincs ezzel semmi gond, mindenkinek egyéni az útja! Ez a nagy dilemma pedig nem más, mint...

==========================
Shri Mataji személye
==========================

2003-ban, amikor életem útja találkozott a sahaja jógával, azaz amikor betántorogtam részegen a sziget fesztiválon a meditációs sátorba, és kaptam egy kis tájékoztató jellegű prospektust a programokról, már akkor éreztem magamban én is ezt a dilemmát, ami egy ideig csak erősödött bennem. Ez konkrétan az volt, hogy mit is kezdjek magamban Shri Mataji személyével.

Ahogy jártam hétről-hétre a programokra, egyre jobban tetszett nekem ez a meditáció! Egyre mélyebb dolgokat tapasztaltam meg, egyre jobban el tudtam engedni a stresszt és a feszültségeket, szóval úgy éreztem hogy igen, ezt kerestem, itt megtalálhatom a lelki békémet.

Párhuzamosan az egyre kellemesebb meditációs tapasztalatokkal, folyamatosan "mocorgott" bennem a Shri Matajihoz való viszony kérdése is. Nem volt bennem olyan szintű "rajongás", mint a programra járó, régóta a sahaja jógával foglalkozó emberekben. Picit úgy éreztem eltúlozzák az Ő szerepét és nagyságát. Ezzel akkor még nem nagyon tudtam azonosulni, de úgy éreztem magamban, hogy ennek ellenére addig járok a programokra, amíg ezek az igazán feltöltő és lélekemelő tapasztalatok tartanak, a többit pedig majd meglátom magamban hogy alakul. Nálad hogy jelentkezik ez az egész?

Sok, a sahaja jóga meditációval ismerkedő emberben felmerül ez, tudom. Nincs is ezzel gond, teljesen helyénvaló. Azt is tudom, hogy teljesen más lenne a viszony Shri Matajihoz, ha vagyonokért tartott volna meditációs tanfolyamokat, ha férfi lenne, vagy ha a bennünk lévő negatívitásokhoz idomuló "technikákat" és módszereket oktatott volna. (ha ez az utolsó utalás most még nem is lenne egyértelmű Számodra, ne aggódj, lehet hogy pár hónap sahaja jógázás után kitisztul majd a kép)

======================
Az elmén túl
======================

A rendszeres meditációk folyamán egyre finomabb módon kezdtem megtapasztalni a lélek állapotát, és az elme játszmáját. Ha ez elkezd kialakulni az emberben, akkor észreveheti azt hogy a lélek állapotában, a sahaja jóga meditációk közben már más hozzáállást is átélhet Shri Matajival kapcsolatban, mint amikor pusztán csak az elméje hangját hallja. Minél inkább megtapasztalja és átéli az ember, az életnek ezt a sokkal finomabb vibrációk szintjén működő "dimenzióját", annál inkább "megérti, megérzi" hogy Shri Mataji sokkal inkább ebből a "világból" szólítja, és ajándékozza meg a "Keresőket"! (húúú, hát ez is egy olyan mondat, amivel kapcsolatban, a sahaja jóga elején még én is furán tekintettem volna a Kolostor Őrére, és tessék most én mondom Neked! (-:

Ezzel kapcsolatban például már 2 évvel ezelőtt, egy nemzetközi szemináriumon készítettem egy kis videót, amiben arról volt szó, hogy miért szólítjuk meg magunkban Shri Matajit a meditációban, amikor Ő (az elménk szerint) nincs is ott, "pusztán" a fényképe! Ha még nem láttad, akkor szerintem mindenképp
nézd meg ezt a videót itt >>

A meditálás során egyébként egyre inkább közelebb kerülhetsz ehhez a finomszintű állapothoz. Ahol már nem lesz kérdés az, hogy több vagyok pusztán húsnál és csontnál! Ahol már nem fog ijesztőnek tűnni, hogy igenis létezik egy magasabbrendű erő, ami bizony mozgatja a sorsunkat, életünket. Sokakban itt az a dilemma, hogy mennyire is irányítja ez az erő az életünket, vagy mi mennyire irányítjuk? Ezzel kapcsolatban is felvettem egy videót korábban, a Sors vagy szabad akarat címmel >>

Szóval minél inkább életed részévé válik a meditáció, egyre inkább természetesek lesznek azok a válaszok, amin az elme bizony sokszor fennakad. Tudod miért? Mert a meditáció során szépen lassan le fog omlani az elméddel való azonosulástudatod! Persze az is a lényünk része, de a meditációval felfedezhetjük az igazi ÖnValónkat, Lényünk abszolút Isteni Részét, a Lelkünk Végtelen állapotát. Ami túlmutat az Énünkön. Ami által Eggyé válunk Mindennel és Mindenkivel. A meditáció nemcsak az elménk lecsendesítése, hanem kapu (vagy kulcs) egy olyan dimenzióhoz, ahol egy sokkal MagasabbRendű, Isteni Birodalomba nyerünk bepillantást!

=======================================================
...ha eddig nem is, most azért lehet hogy Sokkolni foglak!
Sorry, de témához tartozik.
=======================================================

Shri Mataji vibrációi bizony hatással vannak ránk. Vagy így, vagy úgy, de picit amolyan "tükörként" is működnek! Lehet hogy kivetítünk Rá dolgokat, lehet hogy van Vele kapcsolatba valami érzelmünk, gondolatunk, elképzelésünk, de valójában ilyenkor ez olyan, mintha a saját bennünk lakozó dolgokkal szembesülnénk! Tudom, lehet hogy fura ezt is olvasni, nem is kívánom hogy elfogadd, pusztán "csak" ízlelgesd, és csak úgy egyáltalán tudjál róla, aztán majd lesz ami lesz...

Szóval Shri Mataji vibrációi és az egész személye, finomszinten folyamatosan azon "dolgozik" hogy felszínre kerüljenek és eltávozzanak belőlünk azok a negatív erők és energiák, amelyek minden igyekezetükkel azon vannak, hogy meggátoljanak minket abban, hogy a feljebb említett, Isteni és Meditációs dimenziókban és állapotban minél inkább "megmerítkezzünk"!

Ezek a negatív erők táplálják bennünk a negatív érzelmeket, gondolatokat, az egó dagadását, az elme túlpörgését, és még sok egyéb dolgot. Shri Mataji pedig amolyan "generátorként" felszínre is hozza ezt bennünk. Persze ez később, a meditáció fejlődésével is folyamatosan "aktuális" lesz, hiszen egyre jobban szembesülünk önmagunk negatív oldalával is. Sokan ezt nem is bírják elviselni, és inkább abbahagyják az egészet! (vagy a fejüket homokba dugva járnak továbbra is a meditációs programokra, de ilyenkor azt látni, hogy hiába szeretnének erről nem tudomást venni, minél inkább ezt teszik, annál nagyobb feszültség fog bennük felgyülemleni...)

======================================
Végezetül pedig...
======================================

Csak azt tudom tanácsolni Neked, mint amit magamnak is mondtam pár éve, amikor még furán tekintetem Shri Matajira, hogy maradok és meditálok ameddig jólesik, aztán majd meglátjuk hogy változik-e bennem a hozzáállás az irányába, vagy sem.

Te is meditálj, és meríts a sahaja jógából annyit amennyi jólesik, ne hagyd hogy a negatív erők letérítsenek, aztán a többi meg majd úgyis "kialakul" (vagy nem...). Vedd észre a gondolataidat és az érzelmeidet, tudjál róluk, de tudd azt is, hogy létezik Benned a Lélek, az Igazi Önvalód egy másik dimenziója, amely minden pillanatban csakis arra vár hogy felfedezd, hogy találkozhasson Veled!


Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

*******************************************************************************
VIDD HÍRÉT A MEDITÁCIÓ NYUGALMÁNAK! - Kérlek ne foszd meg az ismerős és ismeretlen társaidat a közösségi oldalakon a kolostoros meditációk békéjétől és nyugalmától! Ha tetszett ez a bejegyzés, értékesnek, humorosnak, vagy éppen elgondolkodtatni valónak találtad, akkor most mindenképp küldd tovább! HAJRÁ!