2011. szeptember 25., vasárnap

Széchenyi, Deák, A Sors, és újabb kérdések

Különböző ügyek intézése, most hétvégén a fővárosba szólított. Imádom a város gyógyfürdőit, úgyhogy nem hagyhattam ki a kedvencemet, a Széchenyit. Nagyon kellemes volt. Már korábban sötétedik, úgyhogy felkapcsolták az esti kis lámpákat. Közben gőzölgő gyógyvíz lazítja az embert, forró szaunák és gőztermek, és mindehhez kellemesen hűvös, ősz esti friss levegő. Simogató volt nagyon.

Így relaxáltam, miközben eszembe jutott a legutóbbi, Spirituális Sablonok című bejegyzésre küldött egyik olvasói levél. Arra gondoltam megosztom Veled (persze a személyes dolgokat kipontoztam) hiszen az olvasó olyan "határvonalakkal" kapcsolatban írt, amelyek mellett, mi a meditatív életet élők nem mehetünk el, mégha a pontos választ néha ilyennek, néha olyannak érezzük is, de mindenképp érdemes ezt a figyelmünkben tartanunk.

Az olvasó levelén túl, láthatod majd az én válaszomat is, amiben persze a konkrét "megoldást" nem biztos hogy megtalálod, azonban újabb kérdések merülnek majd föl, amelyeket érdemes lehet többször is feltennünk majd magunkban, vagy legalábbis figyelnünk erre az életben.

Olvasó levele:

"Megnéztem a sorsról és a szabad akaratról szóló videódat. Az nem lehet, hogy mind a kettő létezik egyszerre? Nekem az az érzésem, hogy van az embernek a sorsa, az az út, amin haladnia kell. És szerintem akkor vagyunk rajta, ha követjük a szívünket vagy a megérzéseinket, ki hogy hívja. Nálam például úgy zajlott, hogy egyszer csak jött egy erős vágy, hogy meg akarok tanulni ..........ni, és akkor megtanultam. És aztán egy ilyen túrán ismerkedtem meg életem szerelmével, akin keresztül eljutottam a meditációhoz is. Ez szerintem sorsszerű volt. De ha például akkor, amikor jött a vágy, hogy megtanuljak ..........ni, elfojtottam volna magamban valami okoskodással, hogy túl sokba kerül, vagy túl veszélyes vagy hasonlók miatt, akkor most nem az utamon lennék, hanem kóvályognék valahol a ködben. Itt jön be az embernek a szabad akarata, szerintem. Hogy odafigyel-e a szívére és a sugallatokra, vagy nem. Nem lehet?"

Válaszom:

"...hát ez van a videóban is, hogy talán mindkettő létezik,
talán egyik sem (-:

...amúgy még, vajon az nem-e Sorsszerű, hogy Te mikortól kezdesz el figyelni, hallgatni a sugallatokra, és a szerint dönteni? Aztán még ott van az is, hogy vajon Te döntöd el magadban, hogy egyáltalán eljutsz oda, hogy felismered ezeket, és eljutsz erre az érettségi szintre, vagy sem?"


** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * **

Hogy a "súlyosabb" témák után valami mással folytassam, voltam még a hétvégén Budapest egy fontos és különleges helyszínén, amolyan üzleti jellegű ügyben, ahol készítettem ide a blogba egy vicces kis képet, csak hogy egy kis humorral induljon a hét! (-:


Ha tudod hogy hol készült ez a kép, akkor nyílván azt is tudod, hogy egy olyan teremben van, ami egy nagyobból nyílik. A nagyobb terem egy másik sarkában viszont üvegajtón túl, egy különleges hely van. Ha azt is ismered, és tudod hogy mi van ott, akkor mindenképp keress meg a szokásos email címemen. Persze csak akkor, ha Te is foglalkozol valamilyen szinten az ottani dolgokkal.

* ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** * ** *

Mosolyban, humorban, békében, boldogságban és harmóniában gazdag hetet kívánok Neked, és hogy mindez meg is valósuljon, ne hanyagold el a rendszeres, mindennapi meditációdat! SŐT, végezd el a mait, most itt!

NYITOTTszemes meditáció, nyugalomterápia videón, klikk ide >>



Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

*******************************************************************************
A MISSZIÓ --> Hiszek abban hogyha minden családban lesz legalább egy, rendszeresen meditáló ember, az mindent meg fog változtatni! Türelmesebb, megfontoltabb, és sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az ország. A célom az hogy ez összejöjjön, hiszen ez mindannyiunk érdeke is. Egy sokkal tudatosabb, emelkedettebb és kedvesebb társadalom már igazán ránk fér végre. A kolostoros blog egyszerű, és pénztárca kímélő eszközeivel, na és az internet segítségével ez könnyen elérhető. Ha tetszett ez a mostani bejegyzés, értékesnek, humorosnak, vagy éppen elgondolkodtatni valónak találtad, akkor mindenképp küldd tovább most másoknak is! HAJRÁ!