2009. október 26., hétfő

Vajon a kopaszok a Mennybe mennek?

idézet Shri Matajitól, a 90-es évekből:

"A minap Chicagóban voltam, ahol is eljött hozzám a Hare Krisna mozgalom vezetője. Nagyon hideg volt. Ámulatomra az illető egy vékony dótit viselt. A dóti egy vászondarab, amivel az indiai férfiak testük derék alatti részét fedik. A feje teljesen le volt borotválva, és csak egy varkocs ékesítette. Nagyon hideg volt, és míg mindenki reszketett a hidegtől, ez az ember indai dótit (ágyékkendőt) viselt! A dóti télen még Indiában sem megfelelő viselet.

Elmesélte, hogy a guruja azt mondta, ha dótit visel, könnyebben bejut a mennyországba, a haját pedig le kell borotválnia, hogy az angyalok felismerjék és elvigyék a Nirvána mennyországába. Elmondtam neki, hogy nálunk az emberek 80 %-a meleg vidéken él, és ők hordanak dótit. Már ősidőktől fogva hordják. A Hare Krisna elmélet szerint ezeknek az embereknek már mind el kellett volna jutniuk a Nirvánánba!

Majd arról beszéltem neki, lehet-e a borotvált fej a megváltás elnyerésének eszköze. Kabir, a nagy költő ezt mondta erről: „Ha a fej leborotválása révén elérhető a Nirvána, akkor mi a helyzet a birkával, amit évente kétszer nyírnak?” A Hare Krisna vezető nagyon megharagudott rám megjegyzéseim miatt. Megkérdeztem:

- „Miért vagy dühös rám? Én az Anyád vagyok. Csak arra kérlek, ne hordd ezt a dótit ilyen hidegben, mert megbetegszik a lábad”
- „Azért vagyok mérges, mert a Gurumat kritizálod.” – válaszolta.
- „Nem kritizálom őt, csak egy logikus kérdést tettem fel.” – feleltem.

Meglepő, hogy ezeknek a naiv embereknek azt ajánlotta a gurujuk, hogy viseljenek olyan ruhát, amely megfelelő az indiai forróságban, de teljesen alkalmatlan viselet Amerika hideg éghajlatú területein. Ez az úr nagyon intelligens volt. Alaposan tanulmányozta a Gitát*, és beszélt róla. Felhívtam a figyelmét arra, hogy a Gitában* sehol sem írnak arról, hogy dótit kell hordani, és hogy a hajat le kell borotválni."


*Gita: Lord Krishna Kinyilatkoztatása. A teljes címe, Bhagavad Gíta. Részletek a műből itt >>



Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

.