2009. január 9., péntek

Hogyan tedd színesebbé, a tömegközlekedés szürke perceit?

Egy Budapest melletti faluban laktam
amikor megismerkedtem 5 éve a Sahaja Jógával.
Az almássy téren voltak akkor a heti közös meditációk, és én lelkesen minden héten bebuszoztam a programra. Éreztem hogy nagyon jót tesznek nekem a közös meditációk, mert utána, kb. 2-3 napig, "emelkedett" állapotban voltam, nem érintettek meg annyira a feszültségek, a problémák, és a negatív erők.

A kedvenc időtöltésem a buszon pedig az volt, hogy....

Mindjárt kiderül az is,
de előtte még had tegyek fel egy kérdést!

---------------------------------------------------
Te mennyi időt töltesz naponta,
buszon, metrón, vagy villamoson?

---------------------------------------------------

10 percet? Fél órát? 1 órát? ....vagy akár kettőt hármat?

Szorozd be ezt öttel - megkapod hogy egy héten mennyi időt utazol.
vagy szorozd be hússzal - megkapod hogy kb. egy hónapban mennyit utazol munkanapokon.
vagy szorozd be........
Szóval könnyen kiszámolhatod mennyi időt töltesz tömegközlekedéssel.

Mit csinálsz közben?
Mivel töltöd az értékes idődet?

Bambulsz, alszol, nézelődsz, sms-ezel, zenét hallgatsz?
Beszélgetsz, álmodozol, olvasgatsz, gondolkodsz?

--------------------------------------------------------------------------
EGY JÓ ÖTLET!!!
bár erről most nem akarok sokkal bővebben írni
--------------------------------------------------------------------------

Egy korábbi bejegyzésben már irtam egy lehetőségről,
ami a buszon történő relaxálást, meditálást mutatja be.

Ez egy fantasztikus lehetőség arra, hogy a nagy rohanás közepette,
egy kicsit lecsendesedjünk, erőt gyűjtsünk, megnyugodjunk,
és meditáljunk...

NEM-NEM,
ez nem a BuszonAlvás gyakorlata!!!
(-:

Annál sokkal emelkedettebb, meditatívabb, éberebb, és tudatosabb!
Mindezt teljes könnyedséggel, koncentrálás, és erőfeszítés nélkül...

--------------------------------------------
A MÁSIK JÓ ÖTLET,
és a történetem folytatása...

--------------------------------------------

Szóval ott tartottam, hogy mennyire kedveltem bebuszozni Pestre,
a heti közös meditációkra. Akkoriban kezdett a figyelmem, a meditációra, a lélek állapotára, belső békére, és ilyen dolgok irányába fordulni.

ÉLET AZ INTERNET ELŐTT
Bent az Almássy téren, már a gyakorlatban próbálgattam azt,
amiről azidáig "csak" olvastam, a meditációt.
És akkoriban (pedig nem is olyan sok az az 5 év) még nem volt ekkora internetes lehetőség, nem volt ennyi anyag fent a hálón, nem volt ilyen méretű választék, és lehetőség, így alig vártam az új olvasmányokat is, amit ott a heti meditációs programokon kaptam.

Minden heti meditáció alkalmával, érdekes, kinyomtatott anyagokat kaptam a meditációról, csakrákról, Shri Matajiról, és egyéb hasonló érdekes olvasmányokról.
Hát csoda hogy nagyon vártam, azt az oda-vissza másfél óra buszozást?
Szinte faltam ezeket az olvasmányokat! Imádtam őket újra, és
újra átolvasni. Egy új világ nyílt ki előttem.

Minden héten újabbnál újabb anyagok, cikkek, amivel kapcsolatban ha felmerült bennem kérdés, vagy nem értettem valamit, akkor következő héten megbeszéltem valakivel a programon. Aztán újabb témák, újabb olvasnivalók, és egyre jobb kedvvel utaztam a buszon a meditációs programokra... (-:

-----------------------------------
EGY JÓ HÍR NEKED!
-----------------------------------

Az utóbbi években segítségünkre jött, az egyre szélesebb körben használt email-ezés, weboldalak használata, blogolás stb. stb. stb.

Úgyhogy kihasználva az új kor adta lehetőségeket, küldök most számodra pár hasznos anyagot meditációs témában, amit egész nyugodtan nyomtass ki, és tedd színesebbé, érdekesebbé velük, a buszozásodat, metrózásodat!

Sokkal jobban fogsz járni, ha utazás közben ilyeneket helyezel
a figyelmedbe, mint a napilapok "őrült" híreit.

Különböző témaköré csoportosítottam az olvasmányokat.
Ha nem is egyszerre nyomtatod ki,
hanem csak részletenként, úgy is jó.
1-1 anyagot nyugodtan ízlelgess, akár több napig is. Vidd magaddal, és olvasgasd többször is. Remélem segíteni fogják a napjaidat, és színesebbé, érdekesebbé teszik a tömegközlekedéssel töltött idődet!

-----------------------------------------------------------------
VÁLOGASS - NYOMTASS - UTAZZ - OLVASS
-----------------------------------------------------------------

- Gurukról >>

- Ősi Guruk 1. (Ábrahám) >>

- Ősi Guruk 2. (Lao-ce) >>

- 7 idézet a kundaliniről >>

- olvasmányok a csakrákról >>

- "vegyes felvágott" a meditáció világából >>

Ismét csak arra bátorítalak, hogy nézelődj ezek közt az anyagok közt,
és amelyiket magadhoz közelinek érzed, vagy felkeltette az érdeklődésedet, azt nyomtasd ki, és vidd magaddal, hogy az utazással töltött idődet, értékesen, és hasznosan töltsd el!


Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

.