2008. július 8., kedd

Ó, értem

BENJAMIN HOFF
Micimackó és a Tao


"Amikor megtanulunk bánni Belső Tulajdonságainkkal és a körülöttünk működő természeti törvényekkel, akkor elérjük a Vu Vej állapotot. Ilyenkor közös nevezőre jutunk a természet rendjével, és a legkisebb erőkifejtés elvét szem előtt tartva csinálunk mindent. A természet is ezt az elvet követi, ezért sohasem hibázik. Hibákat csak emberek követnek el – vagy csak beképzelik maguknak, hogy elkövették –, azok a túlterhelt Agyú teremtmények, akik azzal, hogy beleártják magukat a természet törvényeibe és túl sokat erőlködnek, kiesnek a természet áldásos védőhálójából.
Nem úgy, mint Micimackó, a legkönnyedebb Medvebocs, akit valaha is láttunk.

– Tényleg, hogy csinálod ezt, Micimackó?
– Mit?
– Hogy tudsz ilyen Könnyed lenni?
– Nem csinálok nagy ügyet semmiből.
– Várj csak. Mintha olvastam volna valami ilyesmit a Tao Te King-ben – nyúltam a könyv után. – Meg is van… harminchetedik fejezet. “Az út örök és tétlen, mégis mindent végbevisz észrevétlen.”
– Ez úgy hangzik, mint valami Rejtvény!
– Azt jelenti, hogy a Tao, vagyis az Út nem avatkozik bele semmibe erőszakkal, hanem hagyja, hogy menjen minden a maga útján, és így szülessen meg az eredmény. Akkor aztán aminek meg kell lenni, az meg is lesz.
– Értem – mondja Micimackó.
– Kínaiul ezt Vej Vu Vej-nek mondják, vagyis “Cselekvés Nélküli Cselekvés”-nek. Ebből származik a Cu Jan, vagyis a “Magától Értetődik.” Azaz: a dolgok külső kényszer nélkül, maguktól történnek.
– Ó, értem – mondja Micimackó."


Üdv
Csak Könnyedén
A Kolostor Őre
www.jogameditacio.hu

.